Berichten plaatsen op Google met Google Posts

Google-posts

Google Posts toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf

Sinds vorig jaar is het voor bedrijven al mogelijk om gebruik te maken van Google Posts, maar er zijn weinig bedrijven die het daadwerkelijk doen. Sterker nog, vrijwel niemand heeft er zelfs maar iets over gehoord of gelezen. Wat zijn de mogelijkheden van Google Posts, hoe maak je ze aan en waarom is dat de moeite waard?

Een post maken op Google

Tegenwoordig kunnen dus alle bedrijven die zich hebben geregistreerd op Google Mijn Bedrijf berichten plaatsen die dan direct zichtbaar zijn in de zoekresultaten van Google of in Google Maps. Denk aan aanbiedingen, evenementen of foto’s van je producten. Alle bedrijven, met uitzondering van hotels, kunnen gebruik maken van deze optie ‘Een post maken’ in Google Mijn Bedrijf.

Google Posts Minn Bedrijf
Wanneer je inlogt op Google Mijn Bedrijf, zie je in de linker kolom de nieuwe dienst Google Posts staan.

Beperkte geldigheidsduur berichten op Google

Wanneer je berichten post op Google Mijn Bedrijf, moet het gaan om actuele berichten. Na 7 dagen verwijdert Google ze automatisch, met uitzondering van berichten die als een aanstaand evenement zijn gemarkeerd. Google verwijdert dergelijke berichten pas nadat het evenement voorbij is. Het heeft dus ook geen zin om een bericht te maken dat volgestampt zit met keywords. Dit voegt niets toe aan je zoekresultaten en/of vindbaarheid. Het is alleen maar irritant voor de bezoeker die gewoon wil weten wat je bedrijf doet of verkoopt.

Meerwaarde van berichten maken

Belangrijk is dat je in dergelijke berichten naar je eigen website kunt linken. Post on Google is dus een belangrijke tool om meer mensen naar je website te krijgen of inschrijvingen op je nieuwsbrief. Dergelijke berichten kun je zowel met je mobiel als op de pc maken.

Aandachtspunten bij het berichten posten op Google

Ik heb een tijdje de nieuwe functie uitgeprobeerd en heb een aantal tips verzameld, waarmee je het beste uit Post on Google kunt halen voor jouw lokale bedrijf.

  1. Zorg ervoor dat je de statistieken van de berichten kunt bijhouden door toevoegen van UTM tags. De berichten worden namelijk niet automatisch gevolgd door Google Analytics. Zonder extra trackingcode heb je dus geen idee wat de meerwaarde van je berichten is. Of je moet genoegen nemen met Insights voor Google Posts. Hiermee kun je het aantal weergaven en klikken bekijken.
  2. Gebruik de berichten om nieuws uit te lichten en aanbiedingen onder de aandacht te brengen. Geen onzin posten dus.
  3. Voor afbeeldingen gebruik je het beste 750×750 als afmeting. Afbeeldingen kleiner dan 250×250 worden geweigerd.
  4. De eerste 100 karakters worden getoond in het show panel. Zorg ervoor dat dat een goede, pakkende zin is, die niet wordt afgebroken.
  5. Berichten worden in volgorde van plaatsing getoond, met de meest recente als eerst. De rest in carrousel formaat.
  6. Zorg ervoor dat je afbeeldingen ‘center-weighted’ zijn zodat ze correct weergegeven worden en Google niet per ongeluk je hoofd eraf knipt.
  7. Ieder bericht heeft een unieke URL, zodat je erop kunt klikken.
  8. Plaats regelmatig nieuwe berichten. De berichten blijven slechts 7 dagen staan en er is geen mogelijkheid om ze in te plannen. Evenementen blijven live tot ze voorbij zijn, net als op Facebook.
  9. Je kunt geen geanimeerde GIFS of video’s plaatsen.
  10. Google kan tot tien berichten opslaan, maar alleen de eerste 2,5 zijn zichtbaar zonder dat de bezoeker hoeft te scrollen.
  11. De URL’s worden niet door Google geïndexeerd (dit gebeurt wel bij Google Plus).

Kortom, Google geeft ons weer een nieuwe mogelijkheid om je te onderscheiden van je concurrent. Ga jij er mee aan de slag? Laat het ons weten en laat een reactie achter.

Reacties

reacties

Send this to a friend