Nieuwe remarketing functies Google Analytics

google-ads-remarketing-functies

Nieuwe remarketing functionaliteiten Google Analytics

Vanaf 15 mei 2017 kunnen remarketing doelgroepen die in Google Analytics zijn gemaakt, automatisch gebruikmaken van de nieuwe remarketingfunctionaliteit voor verschillende apparaten die nu beschikbaar is in Google Ads en DoubleClick. Zo kun je jouw klanten bereiken via verschillende apparaten wanneer je Google Analytics-doelgroepen gebruikt.

Uit onderzoek is gebleken dat zes van de tien internetgebruikers beginnen met winkelen op het ene apparaat en verdergaan of afronden op een ander apparaat. Als iemand je website op het ene apparaat bezoekt, kun je met remarketing via verschillende apparaten in Google Ads en DoubleClick die bezoeker nu bereiken met relevantere advertenties wanneer deze op een ander apparaat zoekt of browst.

Wanneer gebruikers Google hebben toegestaan hun web- en appgeschiedenis aan hun Google-account te koppelen en informatie uit hun Google-account te gebruiken om advertenties te personaliseren, gebruikt Google gegevens van ingelogde gebruikers samen met jouw Google Analytics-gegevens om doelgroeplijsten samen te stellen voor remarketing via verschillende apparaten. T

er ondersteuning van deze functie gebeuren twee dingen. Ten eerste verzamelt Google Analytics de door Google geverifieerde ID’s van gebruikers op je site die zijn gekoppeld aan de Google-accounts van deze gebruikers (en dus aan hun persoonlijke gegevens). Ten tweede voegt Google Analytics deze ID’s tijdelijk samen met je Google Analytics-gegevens om je doelgroepen te ondersteunen.

Je hoeft zelf geen actie te ondernemen om deze wijzigingen door te voeren, maar controleer wel jouw privacybeleid en breng de benodigde updates aan om uit te leggen welke gegevens je bedrijf verzamelt en deelt met Google.

Hoi, 👋 Kunnen we je ergens mee h