Online adverteren op Snapchat

online-adverteren-met-snapchat-ad-manager

Online adverteren op Snapchat

De mogelijkheid om te adverteren op Snapchat was tot nu toe slechts mogelijk in een aantal landen. Eindelijk is de Ad manager van Snapchat nu ook beschikbaar in Nederland. De Ad Manager is nu officieel geïntroduceerd.

Over Snapchat

Snapchat is de sociale media tool die vooral gebruikt wordt door jongeren. Je maakt grappige foto’s (al dan net bewerkt in de app) en video’s die je verstuurt naar vrienden. De berichten zijn slechts korte tijd te zien (is instelbaar), het wordt niet bewaard en is dus tijdelijk. Door de vele filters maak je het zo gek als jezelf wilt.

De gebruikers zijn voornamelijk jongeren tussen de 13 en 25 jaar. 72% van de tieners heeft de App op zijn of haar smartphone staan. De gemiddelde leeftijd van Snapchat gebruikers in Nederland is wel aan het verschuiven. Naast tieners wint de App aan populariteit onder twintigers en dertigers. Verder is het opvallend dat ongeveer 70% van de gebruikers vrouw is. Er is dus een specifieke doelgroep op Snapchat te vinden, die vaak lastig te bereiken is.

Advertentiemanager

Een maand geleden werd het al aangekondigd, maar nu is de advertentiemanager pas beschikbaar voor het bedrijfsleven. Grote en ook kleine bedrijven hoeven zich enkel in te schrijven, betaalinformatie in te voeren. Vervolgens kan de campagne live.

Er zijn verschillende soorten advertenties die door bedrijven kunnen worden ingezet om de engagement met hun (potentiële) volgers te vergroten. Met de komst van de Snapchat Ad Manager is het adverteren op Snapchat een stuk toegankelijker geworden. De Ad Manager maakt namelijk geen onderscheid in grote of kleinere adverteerders.

Snapchat advertenties

Dit zijn maximaal 10 seconden durende verticale video’s die kunnen verschijnen tussen de stories van vrienden, de verhalen op de discover pagina of tijdens live video’s. 10 seconden is ook de maximale lengte van een Snapchat filmpje en net als normale ‘snaps’ zijn de advertenties over te slaan. Het is belangrijk dat je in de eerste paar seconden gelijk de aandacht van de kijker pakt.

Unieke content

Adverteren met Snapchat werkt alleen als je de content speciaal creëert voor dit platform. Het 1 op 1 doorplaatsen van advertenties van andere kanalen zal niet werken. Wees creatief en nodig de doelgroep uit tot interactie.

Reacties

reacties

Send this to a friend