Seo Handleiding deel 1 – Titels

linkbuilding-content

U wilt meer weten over Zoekmachine Optimalisatie en een hogere positie bij de zoekmachines? De komende weken helpen wij u op weg met het beter vindbaar maken van uw website met een SEO Handleiding die voor zowel beginners als voor gevorderden zeer interessant is. Iedereen die een website heeft of beheerd zou deze SEO handleiding naast zijn pc moeten hebben liggen.

Google wijst er nadrukkelijk op dat u uw optimalisatie inspanningen toch vooral op zaken moet richten die voor uw bezoekers van belang zijn. Zij zijn degene die uw artikelen lezen en uw producten kopen. Te veel focus op optimalisatie met als doel hoger in de zoekmachine resultaten te komen kan je ‘strafpunten’ opleveren met als gevolg dat je lager in de ranking terecht komt.

Titels < Title > Gebruik unieke, accurate titels

De Titel van een webpagina wordt met < title > aan gegeven. Deze title geeft zowel voor bezoekers, als voor zoekmachines exact aan waar de betreffende pagina over gaat.

De < title > Tag (zonder de spaties) moet binnen de < head > sectie van het HTML document staan. Iedere aparte pagina van uw website behoort een eigen unieke < title > te hebben.

De titel van uw homepagina moet een korte omschrijving van de inhoud geven maar mag ook een opsomming zijn van de belangrijkste focus punten van uw pagina . In het voorbeeld van de baseball card website zijn dat de bedrijfsnaam aangevuld met de Zoektermen Buy Cards, Baseball News, Card Prices.

1

Het belang van de < Title > Tag

Als uw document verschijnt op de zoekmachine Resultaten Pagina (SERP-Search Engine Result Page) gebruikt Google in de meeste gevallen deze < title > als kopregel.

Als u niet geheel vertrouwd bent met de verschillende onderdelen van de Google zoekmachine Resultaten Pagina kunt u het verhelderende filmpje van Matt Cutts bekijken anatomy of a search result of dit diagram: diagram of a Google search results page.) waarin bijna alle variaties getoond worden.

Woorden in de Titel worden vetgedrukt weergegeven als deze ook exact zo voorkomen in de zoekopdracht van de zoeker. Gebruikers van de zoekmachines zien zo dus heel snel of een pagina relevant is voor hun zoekopdracht.

De Titel voor de homepage kan de naam van de website bevatten, maar ook andere belangrijke informatie zoals de locatie (bv Plaatsnaam-Provincie) of de belangrijkste producten, aanbiedingen of andere zoektermen.

2

 

Als iemand zoekt met de zoekopdracht (query) [baseball cards] komt de Basball Card website met de termen Baseball en Cards vetgedrukt op de ZoekMachine-Resultaten-Pagina te voorschijn zoals op bovenstaande afbeelding te zien is

Titels voor dieper geplaatste pagina’s moeten de inhoud van die betreffende pagina zo nauwkeurig mogelijk weergeven en kunnen ook nog uw website URL of uw bedrijfsnaam bevatten.

3

 

Als iemand dus met een specifieker opdracht zoekt zoals het voorbeeld hierboven, zal het resultaat dus ook een specifiekere pagina zijn

4

Aanbevelingen voor de < title > tag

Omschrijf de inhoud van de pagina accuraat. Kies een Titel die het onderwerp van de pagina effectief communiceert

Vermijd:

  • titels die geen relatie hebben tot de inhoud van de pagina.
  • het gebruik van algemene en/of vage titels zoals Homepage, Pagina 1,

Creëer unieke titels voor elke afzonderlijke pagina. Elke pagina moet een afzonderlijke titel hebben zodat Google precies weet hoe en waarom de pagina zich onderscheidt van de andere pagina’s op uw website.

Vermijd:

  • het gebruik van dezelfde titel voor al uw pagina’s of voor een groep pagina’s (bijv. sitenaam producten)
  • Zeer lange titels die de zoekers/gebruikers niet helpen
  • Het vol zetten van de titel met onnodige zoektermen (keyword stuffing)

Gebruik korte omschrijvende titels. Titels kunnen kort en bondig zijn en toch voldoende informatie geven. Als de titel te lang is zal Google slechts een gedeelte van de titel tonen.

Tot zover deel 1 van deze handleiding. Doe er je voordeel mee!

Reacties

reacties

Send this to a friend