Wijzigen taal/locatie
NEDERLANDS | ENGLISH
Telefoon: 010 210 47 49
Kantoortijden: 09:00 - 18:00
Klantenservice: info@webcare4all.nl
Support: support@webcare4all.nl

Je eigen website promoten 7 tips

bij webcare4all hebben wij snelle servers
gepost door

Jouw website promoten op een goede manier?

De meeste links naar jouw website komen heel geleidelijk binnendruppelen doordat mensen de inhoud van jouw website ontdekken en er naar linken omdat ze vinden dat bezoekers van hun website ook interessante informatie op jouw website zouden kunnen vinden.

Google begrijpt ook dat jij jouw website liever sneller bekend wilt maken en anderen mee laten genieten van al het harde werk dat jij in jouw website heeft gestoken.

Effectief promoten van je URL zal jouw website sneller bekend maken maar net als bij alle andere elementen van optimalisatie schaadt overdaad. Een onnatuurlijk snelle groei van het aantal links naar jouw website kan jouw reputatie zelfs behoorlijk aantasten.

Maar wat is onnatuurlijk snel? 10 links per dag, 100 links in een week, 10.000 in een maand? Een goede ‘viraal’ actie of een unieke publicatie kan al snel honderden links naar een website opleveren. We gaan er voorlopig maar vanuit dat Google hier ook (en vooral) naar de aard en locatie van de links kijkt. Waarbij men toch vooral het oog heeft op linkfarms, link-sellers e.d. Een maand hard werk aan links met enkele honderden links als resultaat zou hier zeker niet onder mogen vallen.

website promoten

Tips om jouw website te promoten

1. Blog over je nieuwe inhoud en/of service – een blog post op jouw eigen website waarmee jij jouw vaste bezoekers informeert over nieuwe toepassingen en inhoud op jouw website is een prima manier om jouw nieuws wereldkundig te maken. Andere webmasters die jouw website volgen of via een RSS feed kunnen nu jouw berichten overnemen en naar jij linken.

2.Vergeet ook de offline promotie niet! Het kan heel nuttig zijn om jouw website ook offline te promoten, zoals op jouw visitekaartjes , briefhoofden, bestelwagens, posters, brochures etc.
Je kunt een nieuwsbrief uitsturen (per post of email) met daarin de nieuwste ontwikkelingen op jouw website en bedrijf.

3.Gebruik Social Media. Via sites die opgebouwd zijn rond user-interaction en het delen van informatie kunt jij eenvoudig bepaalde doelgroepen direct aanspreken.

4.Vermoei je volgers/bezoekers niet met het melden van elke klein aanpassing, ga voor het grote werk en houdt het interessant voor jouw doelgroep. Stuur dus niet voor elk nieuwtje een nieuwsbrief. En ga niet in zee met publicatiediensten waarbij jouw artikel kunstmatig gepromoot wordt

5.Voeg jouw bedrijf toe aan Google Mijn Bedrijf. Als jij een lokaal opererend bedrijf heeft zal een toevoeging in Google Mijn Bedrijf je helpen jouw doelgroep efficiënter te benaderen via Google Maps en bij zoeken op het web. Meer info jouw bedrijf lokaal promoten.

6.Leg contacten met website gerelateerde community.  Er zijn waarschijnlijk ook community sites die hetzelfde thema hebben als jouw website. Houdt hier contact mee, nieuwe ontwikkelingen en meningen die raakvlakken hebben met jouw product of dienst kunnen jij helpen zelf nieuwe ideeën te ontwikkelen.

7. Ga NOOIT iedere website die maar iets met jouw onderwerp te maken heeft benaderen met zinloze link aanvragen. En koop nooit links met als reden  om jouw Page Rank te verbeteren. Zeker weten dat Google je hier voor straft! De schade die je daar mee berokkend is enorm.

[su_row][su_column size=”2/3″]

Mocht je meer willen weten over het promoten van jouw website en het genereren van meer bezoekers en omzet? Neem een contact met ons op d.m.v. ons contactformulier .

Liever direct contact? Bel of stuur een SMS![/su_column][su_column size=”1/3″]Audio-Call-Icon  sms-icon[/su_column][/su_row]

Reacties

reacties


Daniël Maltha is eigenaar en oprichter van Webcare4all. Dagelijks is hij bezig met het ontwerpen en optimaliseren van websites. Daniël heeft ruim 20 jaar ervaring als marketeer en kent dan ook de indicatoren, tools en best practices om richting te geven aan de online strategie. Hij vertaalt deze naar concrete acties op het vlak van o.a. WEBDESIGN, SEO en SEA.