Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie betekent dat een website wordt aangepast met als doel dat deze op een zo hoog mogelijke plaats in de zoekmachine resultaten terecht komt. Hierdoor heeft een grotere kans dat uw website gevonden wordt op het internet en daardoor ook meer bezoekers uw website bezoeken. Er zijn verschillende manier op een website te optimaliseren: off-page en on-page optimalisatie. Meer over zoekmachine optimalisatie.

Wat is off-page SEO?

Bij of- page optimalisatie worden externe factoren onderzocht die ervoor kunnen zorgen dat een website beter scoort. Denk bijvoorbeeld aan marktonderzoek, links die naar de website wijzen etc.

Wat is on-page seo?

Bij on-page optimalisatie wordt naar de code, de tekst en de layout van de website gekeken. Een website die qua code en tekst goed in elkaar steekt zal een positief effect hebben in de zoekmachine resultaten.

Wanneer zie ik resultaat van SEO inspanningen?

SEO is een investering op de langere termijn, maar daardoor wel een stuk goedkoper dan bij SEA. Vaak zie je een duidelijke groei in de posities (dus welke plek de website in Google staat) na 1-3 maanden. Bij 3-6 maanden kan je website al in de top 3 behoren, afhankelijk van het aantal concurrenten en de kwaliteit van hun websites.

Kan ik zelf zorgen dat mijn website hoog in Google komt?

Ja, door zelf een aantal zaken aan te passen kun je zorgen dat je website hoger in Google komt. Hierover kun je online een hoop tools en tips vinden, ook via deze website. Kijk eens op ons BLOG.

Hoe veel zoekwoorden moet ik op mijn website gebruiken?

In ieder geval is het aan te raden om zo specifiek mogelijk te optimaliseren.Standaard hanteren wij 1 zoekwoord per pagina. Hoe specifieker je website gaat over een onderwerp, hoe meer waardering een website hiervoor krijgt. Stel dat je twee hele specifieke diensten aanbiedt die erg van elkaar verschillen, zoals een massagesalon en tuinonderhoud :-), dan is het aan te raden om hier twee verschillende websites voor op te starten, vanuit het oogpunt voor een goede vindbaarheid.

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is het opbouwen van links naar je website. Het is een onderdeel van zoekmachineoptimalisatie. Vroeger was het zo dat veel links automatisch een hoge rank in Google betekende. Tegenwoordig is dat anders en kijkt Google ook naar de relevantie van links.
Goede links kunnen o.a. worden aangevraagd bij relevante websites of ontstaan door het uitwisselen van links. Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van een SEO/zoekmachine optimalisatie-campagne.

Wat zijn landingspagina’s?

Een landingspagina is een pagina waar de bezoeker op de website komt, door bijvoorbeeld het klikken op een link in een e-mail, via een zoekresultaat in Google of bijvoorbeeld via het klikken op een advertentie. Vaak kom je zelf ook niet op de homepage van een website terecht. De pagina waar je wel terecht komt heet een landingspagina. Vaak is deze pagina geoptimaliseerd voor hetgeen waar je naar op zoek bent of de aanbieding waar je op hebt geklikt.

Hoe achterhaal ik mijn positie in Google?


Wanneer je een website hebt geoptimaliseerd voor een specifiek zoekwoord, kun je dit in Google intoetsen en zoeken op welke pagina je staat.  Wanneer je in Google zoekt naar Google position checker krijg je een hoop mogelijkheden te zien.</p

Wat zijn snippets?

Wat Snippets zijn en wat ze kunnen doen op het gebied van SEO vind je hier: Wat zijn Snippets?