Gratis SEO check

Wij zijn in staat om je met onze gratis SEO check binnen 1 minuut op weg te helpen om jouw website hoger in de zoekmachines te positioneren. Wij scannen je website op meer dan 70 relevante SEO factoren.

Wat is jouw SEO score?

Voer een webpagina of website URL en zie hoe deze geoptimaliseerd is voor jouw zoekwoord

gratis seo check

Hoger in Google komen met onze gratis seo check

Ja, je leest het goed. Wij zijn in staat om je met onze gratis SEO check hoger in Google te positioneren. Wij scannen je website op meer dan 70 punten. Je hebt natuurlijk niet veel aan een website als er geen bezoekers op komen. Om goed gevonden te worden in de zoekmachines is het belangrijk dat je website goed geoptimaliseerd is.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Om goed gevonden te worden in de zoekmachines is het belangrijk dat je website goed geoptimaliseerd is. Door je website goed te (laten) optimaliseren kunnen zoekmachines jouw website beter beoordelen, vinden en herkennen. Dat is natuurlijk nodig om hoger in Google te komen. Daarnaast zorg je niet alleen voor meer overzichtelijkheid voor zoekmachines, maar ook voor je bezoekers. Met zoekmachine optimalisatie kunnen jouw bezoekers makkelijker op jouw website vinden waarin ze ook echt geïnteresseerd zijn.

Waaruit bestaat SEO?

Het goed optimaliseren van een website bestaat uit veel verschillende factoren. De drie hoofdonderdelen van SEO zijn content, techniek en autoriteit. Om het voor Google zo duidelijk mogelijk te maken waarop je graag gevonden wilt worden, is het bijvoorbeeld van belang dat je  zoekwoorden op de juiste plaatsen te vinden zijn.

Op het gebied van gebruikersvriendelijkheid zijn laadtijd, structuur van de website en een goede toegang tot alle pagina’s enkele belangrijke voorbeelden. Verder dien je er onder meer op te letten dat je pagina’s goed te indexeren zijn voor Google.

  • Het optimaliseren naar de relevante zoekwoorden
  • Het schrijven van duidelijke en relevante content
  • Aan de slag met linkbuilding
  • Het gebruiken van meta-data en structured data

Optimaliseer voor relevante zoekwoorden

Wanneer jouw klanten op zoek gaan in Google, vullen ze zoekwoorden in. Het doel is dat je met jouw website gevonden wordt op die zoekwoorden. Wanneer iemand bijvoorbeeld zoekt naar ‘Schilder uit Rotterdam’, en je een schildersbedrijf hebt in Rotterdam, dan wil je waarschijnlijk op die zoekopdracht met jouw website getoond worden.

Dit gaat natuurlijk niet zomaar; je moet kenbaar maken aan Google dat jouw website of pagina relevant is bij deze zoekopdracht. Het doel van Google is immers om het de gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken door de meest relevante websites te tonen.

Schrijf relevante content

In eerste instantie wil je altijd je webpagina schrijven voor de lezer. Zorg daarom dat de content op de pagina relevant is om te lezen. Wanneer je bijvoorbeeld overal op je pagina zoekwoorden strooit in een poging tot het optimaliseren van je website, gaat dit ten koste van de content.

Zoekmachines als Google zien in welke mate bezoekers jouw content waarderen, waarop ze hun rangschikking aanpassen. Zo houdt Google bij hoe lang bezoekers op je website zijn en met welke frequentie ze doorklikken. Als je content echter niet goed is, zal je webpagina ook niet hoog komen te staan in de zoekresultaten.

Aan de slag met linkbuilding

Wanneer je in een branche zit waarbij jouw concurrenten allemaal goede content aanbieden die geplaatst is op goede websites en hum SEO dik in orde hebben dan zal er iets de doorslag moeten geven. Dat is autoriteit. Het aantal relevante backlinks dat een pagina krijgt vanaf websites met hoge autoriteit.

Het gebruik van meta-data

Omdat iedere afzonderlijke pagina op je website zijn eigen content heeft moet ook de meta-data toegespitst zijn op deze unieke pagina. Je kunt je er dus niet makkelijk vanaf maken door op elke pagina van je site dezelfde title- en description-tag te gebruiken.

Ook is het belangrijk dat de meta-data echt relevant is voor die betreffende pagina. Zorg er dus voor dat woorden die in de meta-data staan ook terugkomen in de tekst die de pagina bevat.

Let ook op de lengte van de meta-date. Gebruik maximaal 70 karakters voor de title en maximaal 155 karakters voor de description-tag.

Door je informatie binnen deze lengte te passen zorg je er voor dat Google in de zoekresultaten ook netjes weergeven wordt. Google gebruikt namelijk standaard je title-tag en description-tag in de zoekresultaten

Vragen over onze producten of diensten?

Of een afspraak maken? We helpen je met plezier.

Neem contact met ons op