Gratis SEO check

Wij zijn in staat om je met onze gratis SEO check binnen 1 minuut op weg te helpen om jouw website hoger in de zoekmachines te positioneren. Wij scannen je website op meer dan 70 relevante SEO factoren.

Wat is jouw SEO score?

Voer een webpagina of website URL en zie hoe deze geoptimaliseerd is voor jouw zoekwoord

gratis seo check

Hoger in Google komen met onze gratis seo check

Ja, je leest het goed. Wij zijn in staat om je met onze gratis SEO check hoger in Google te positioneren. Wij scannen je website op meer dan 70 punten. Je hebt natuurlijk niet veel aan een website als er geen bezoekers op komen. Om goed gevonden te worden in de zoekmachines is het belangrijk dat je website goed geoptimaliseerd is.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Om goed gevonden te worden in de zoekmachines is het belangrijk dat je website goed geoptimaliseerd is. Door je website goed te (laten) optimaliseren kunnen zoekmachines jouw website beter beoordelen, vinden en herkennen. Dat is natuurlijk nodig om hoger in Google te komen. Daarnaast zorg je niet alleen voor meer overzichtelijkheid voor zoekmachines, maar ook voor je bezoekers. Met zoekmachine optimalisatie kunnen jouw bezoekers makkelijker op jouw website vinden waarin ze ook echt geïnteresseerd zijn.

Waaruit bestaat SEO?

Het goed optimaliseren van een website bestaat uit veel verschillende factoren. De drie hoofdonderdelen van SEO zijn content, techniek en autoriteit. Om het voor Google zo duidelijk mogelijk te maken waarop je graag gevonden wilt worden, is het bijvoorbeeld van belang dat je  zoekwoorden op de juiste plaatsen te vinden zijn.

Op het gebied van gebruikersvriendelijkheid zijn laadtijd, structuur van de website en een goede toegang tot alle pagina’s enkele belangrijke voorbeelden. Verder dien je er onder meer op te letten dat je pagina’s goed te indexeren zijn voor Google.

  • Het optimaliseren naar de relevante zoekwoorden
  • Het schrijven van duidelijke en relevante content
  • Aan de slag met linkbuilding
  • Het gebruiken van meta-data en structured data

Optimaliseer voor relevante zoekwoorden

Wanneer jouw klanten op zoek gaan in Google, vullen ze zoekwoorden in. Het doel is dat je met jouw website gevonden wordt op die zoekwoorden. Wanneer iemand bijvoorbeeld zoekt naar ‘Schilder uit Rotterdam’, en je een schildersbedrijf hebt in Rotterdam, dan wil je waarschijnlijk op die zoekopdracht met jouw website getoond worden.

Dit gaat natuurlijk niet zomaar; je moet kenbaar maken aan Google dat jouw website of pagina relevant is bij deze zoekopdracht. Het doel van Google is immers om het de gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken door de meest relevante websites te tonen.

Schrijf relevante content

In eerste instantie wil je altijd je webpagina schrijven voor de lezer. Zorg daarom dat de content op de pagina relevant is om te lezen. Wanneer je bijvoorbeeld overal op je pagina zoekwoorden strooit in een poging tot het optimaliseren van je website, gaat dit ten koste van de content.

Zoekmachines als Google zien in welke mate bezoekers jouw content waarderen, waarop ze hun rangschikking aanpassen. Zo houdt Google bij hoe lang bezoekers op je website zijn en met welke frequentie ze doorklikken. Als je content echter niet goed is, zal je webpagina ook niet hoog komen te staan in de zoekresultaten.

Aan de slag met linkbuilding

Wanneer je in een branche zit waarbij jouw concurrenten allemaal goede content aanbieden die geplaatst is op goede websites en hum SEO dik in orde hebben dan zal er iets de doorslag moeten geven. Dat is autoriteit. Het aantal relevante backlinks dat een pagina krijgt vanaf websites met hoge autoriteit.

Het gebruik van meta-data

Omdat iedere afzonderlijke pagina op je website zijn eigen content heeft moet ook de meta-data toegespitst zijn op deze unieke pagina. Je kunt je er dus niet makkelijk vanaf maken door op elke pagina van je site dezelfde title- en description-tag te gebruiken.

Ook is het belangrijk dat de meta-data echt relevant is voor die betreffende pagina. Zorg er dus voor dat woorden die in de meta-data staan ook terugkomen in de tekst die de pagina bevat.

Let ook op de lengte van de meta-date. Gebruik maximaal 70 karakters voor de title en maximaal 155 karakters voor de description-tag.

Door je informatie binnen deze lengte te passen zorg je er voor dat Google in de zoekresultaten ook netjes weergeven wordt. Google gebruikt namelijk standaard je title-tag en description-tag in de zoekresultaten

Op basis van 23 waarderingen.
Sigrid van der Laan
2021-04-15
Geverifieerde
Daniël Malta van Webcare4All heeft vorig jaar een nieuwe website voor mij gebouwd. De reacties die ik krijg zijn allemaal positief: professioneel en overzichtelijk. Wat ik heel prettig vond, is dat Daniël goed heeft geluisterd naar mijn wensen en die heeft vertaald in een website waar ik hartstikke blij mee ben. Hij is heel communicatief en reageert snel als ik een vraag heb. Ik beveel Webcare4All daarom van harte aan!
arno lorwa
2021-03-25
Geverifieerde
In het afgelopen jaar is gebleken dat Webcare4all voor mij de ideale marketing specialist is. Naast dat er een mooie en duidelijke webshop is gemaakt ben ik zeer te spreken over de samenwerking en de resultaten. Daniël zegt wat hij doet (duidelijke plan en goede communicatie) en doet wat hij zegt (komt afspraken na). Kortom, ik zou Webcare4all iedereen aanraden!
Marianne
2021-01-16
Geverifieerde
Wij waren al super fan van dit schitterende bedrijf, al voor de Corona crises vanwege, het enorme meedenken, de briljante ideeën, de betrokkenheid en de constante kwaliteit. Wij staan namelijk als klein reisbureau overal op pagina 1 op Google en deze credit gaat voor 100% naar webcare4all. Maar ook tijdens de eerste Corona lock-down heeft Daniel ons er door heen gesleept en ook nu weer staat hij ons met raad en daad ter zijde. Chapeau, petje af. Ik raad iedereen aan, die kwaliteit zoekt, goede ondersteuning, in zee te gaan met dit prachtige bedrijf., waar Service met een hoofdletter wordt geschreven. Marianne Moerdijk Italian Residence.
Fietsenwinkel - Jan de Graaf Tweewielers
2020-10-26
Geverifieerde
Petra Mouw
2020-06-04
Geverifieerde
De tips en tricks die Daniel in zijn nieuwsbrieven deelt, zijn altijd heel waardevol. Dus eigenlijk een must om zich aan te melden - als je beter presterende website op prijs stelt!
R N
2019-09-26
Geverifieerde
Zeer goede service en fijne klantendienst. Snelle terugkoppeling, zeker een aanrader!
Esther Roelofs
2019-03-15
Geverifieerde
Waardevolle en zeer heldere uitleg en informatie over het schrijven van een review en het produceren van deze link. Dit helpt me verder.
Monica Scheffer
2018-10-09
Geverifieerde
Webcare4all geeft goed advies en biedt service. Ook wanneer er na de oplevering nog wat dingetjes zijn, helpt hij het snel op te lossen.
Mark Van L
2017-12-24
Geverifieerde
Michel Dannis
2017-11-28
Geverifieerde
We werken nu bijna een jaar met Webcare4all en we zijn erg tevreden, Daniël is een goede partner die veel zorgen wegneemt omtrent onze website - Partyverhuren.nl . Daniël denkt goed met ons mee en komt zelf met veel initiatief. Ook de SEO-campagne is erg succesvol en is relatief goedkoop. 5-sterren, omdat dit bedrijf zeker aan te bevelen is.

Vragen over onze producten of diensten?

Of een afspraak maken? We helpen je met plezier.

Neem contact met ons op