Veel gestelde vragen

Waar ben je naar op zoek?

Kan je de gewenste informatie niet vinden? Neem dan contact met ons op.

Algemeen

Hoe je een gebruiker kunt toevoegen aan Google Analytics kun je hier lezen:  Gebruiker toevoegen aan Google Analytics

Hoe je een gebruiker kunt toevoegen aan Google Business Profile kun je hier lezen: Gebruiker toevoegen aan GBP.

Hoe je een gebruiker kunt toevoegen aan Google Search Console kun je hier lezen: Gebruiker toevoegen aan Google Search Console

Hoe je een gebruiker kunt toevoegen aan Google Tag Manager kun je hier lezen: Gebruiker toevoegen aan Google Tag Manager

Hoe je een gebruiker kunt toevoegen aan Google Merchant Center (Next) kun je hier lezen: Gebruiker toevoegen aan Google Merchant Center

Je klant ID kunt je opzoeken door in te loggen op AdWords waarna het klant ID zichtbaar wordt rechts bovenaan de pagina en naast het tandwieltje. Webcare4all maakt gebruik van een MCC account voor AdWords waarmee andere accounts beheerd kunnen worden. Om toegang te krijgen tot een ander account via een MCC account moet er een verzoek worden gestuurd aan het te beheren account en dit op basis van het klant-id.

Zie ook de documentatie van Google klant-ID opzoeken met screenshots en meer uitleg.

Zorg dat je bent ingelogd op het Google Account waar het Google Business Profiel van jouw bedrijf aan gekoppeld is. Lees meer

Om gebruik te kunnen maken van een extra spam controle, kan je een automatische captcha instellen op het contactformulier. In dit artikel leggen we uit hoe je de sleutels kunt aanmaken bij Google ReCaptcha. Lees meer.

Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie betekent dat een website wordt aangepast met als doel dat deze op een zo hoog mogelijke plaats in de zoekmachine resultaten terecht komt. Hierdoor heeft een grotere kans dat uw website gevonden wordt op het internet en daardoor ook meer bezoekers uw website bezoeken. Er zijn verschillende manier op een website te optimaliseren: off-page en on-page optimalisatie. Meer over zoekmachine optimalisatie.

Bij on-page optimalisatie wordt naar de code, de tekst en de layout van de website gekeken. Een website die qua code en tekst goed in elkaar steekt zal een positief effect hebben in de zoekmachine resultaten.

On page seo staat voor alle seo factoren die je kan aanpassen binnen je website of webshop. Deze factoren zijn het gemakkelijkst om zelf te beïnvloeden. On page factoren worden daarom ook als eerste gecontroleerd in vrijwel elke seo-check.

On page seo staat voor alle seo factoren die je kan aanpassen binnen je website of webshop. Deze factoren zijn het gemakkelijkst om zelf te beïnvloeden. On page factoren worden daarom ook als eerste gecontroleerd in vrijwel elke seo-check.

On page seo factoren

Bij on page seo factoren kan je denken aan:

  • Titles
  • URL optimalisatie
  • Meta description
  • Het gebruik van headings (tags als H1, H2, H3, etc.)
  • SEO geoptimaliseerde media
  • De laadsnelheid van je website
  • De beschikbaarheid van je website op mobiel

En zo zijn er nog 100 factoren op te noemen die invloed hebben op de vindbaarheid van jouw website of webshop.

Bij off-page optimalisatie worden externe factoren onderzocht die ervoor kunnen zorgen dat een website beter scoort. Hoewel lastiger dan on-page seo, zijn ook deze factoren ook zeker te beïnvloeden. Off-page seo betreft voornamelijk links die naar je website verwijzen, en op die manier de reputatie van je website verhogen.

Naast bewuste linkbuilding kan dit ook organisch plaatsvinden, bijvoorbeeld door content te publiceren die voor externe sites als waardevol gezien wordt. Ook het maken van relevante koppelingen naar externe websites en pagina’s kan de vindbaarheid van de bron verbeteren.

Het gaat er echter niet alleen om zoveel mogelijk links te verzamelen. Zorg er ook voor dat deze links van een hoge kwaliteit zijn. Het is vaak beter om 10 links van hoge kwaliteit te hebben dan 100 links van zeer lage kwaliteit. De kwaliteit wordt veelal gemeten in DA (domein autoriteit) en PA (pagina autoriteit).

Off-page seo factoren

Belangrijke voorbeelden van off-page seo factoren zijn:

  • Linkbuilding
  • Bloggen
  • Social media
  • Adverteren

Samen zorgen on-page seo en off-page seo voor een compleet seo geoptimaliseerde website of pagina.

Organische zoekresultaten zijn resultaten in de zoekmachine waar niet voor betaald wordt en worden onder de advertenties getoond. Ze worden ook wel niet-gesponsorde of natuurlijke zoekopdrachten genoemd. Voor de organische zoekresultaten staat ook geen advertentie label. en vaak zijn er honderden á duizenden organische zoekresultaten per zoekopdracht beschikbaar.

SEA staat voor Search Engine Advertising, ook wel bekend als zoekmachine adverteren. Je kunt advertenties maken, bijvoorbeeld door middel van Google Ads. Het verschil tussen deze twee marketingtermen is dat je bij SEA betaalt zodra mensen op jouw zoekresultaat klikken en bij SEO niet. Daarnaast kan je met SEA targeten op locatie en taal. Overigens kun je met SEA je zoekresultaat uitbreiden met extensies, zodat je zoekresultaat er aantrekkelijker uitziet.

SEO is een investering op de langere termijn, maar daardoor wel een stuk goedkoper dan bij SEA. Vaak zie je een duidelijke groei in de posities (dus welke plek de website in Google staat) na 1-3 maanden. Bij 3-6 maanden kan je website al in de top 3 behoren, afhankelijk van het aantal concurrenten en de kwaliteit van hun websites.

Dit is sterk afhankelijk van de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Als er weinig concurrentie is op de gekozen zoekwoorden, dan kunnen we met relatief weinig inspanning een website bovenaan in de zoekresultaten krijgen. Is er echter veel concurrentie dan kost dat oom meer moeite en tijd. Wat ook invloed heeft op de kosten is of je lokaal, regionaal of landelijk goed gevonden wilt worden.

Beide marketingstrategieën zorgen ervoor dat er meer bezoekers naar de website getrokken wordt. In de onderstaande koppen staan kenmerken wanneer je SEO of SEA moet kiezen. Je hoeft niet voor slechts één van beide te kiezen. SEO versterkt namelijk de inzet van SEA.

Ja, door zelf een aantal zaken aan te passen kun je zorgen dat je website hoger in Google komt. Hierover kun je online een hoop tools en tips vinden, ook via deze website.

Linkbuilding is het opbouwen van links naar je website. Het is een onderdeel van zoekmachineoptimalisatie. Vroeger was het zo dat veel links automatisch een hoge rank in Google betekende. Tegenwoordig is dat anders en kijkt Google ook naar de relevantie van links.
Goede links kunnen o.a. worden aangevraagd bij relevante websites of ontstaan door het uitwisselen van links. Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van een SEO traject.

Een landingspagina is een pagina waar de bezoeker op de website komt, door bijvoorbeeld het klikken op een link in een e-mail, via een zoekresultaat in Google of bijvoorbeeld via het klikken op een advertentie. Vaak kom je zelf ook niet op de homepage van een website terecht. De pagina waar je wel terecht komt heet een landingspagina. Vaak is deze pagina geoptimaliseerd voor hetgeen waar je naar op zoek bent of de aanbieding waar je op hebt geklikt.

Wanneer je een website hebt geoptimaliseerd voor een specifiek zoekwoord, kun je dit in Google intoetsen en zoeken op welke pagina je staat.  Wanneer je in Google zoekt naar Google position checker krijg je een hoop mogelijkheden te zien.

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Een daling in de zoekresultaten van Google kan bijvoorbeeld te maken hebben met een wijziging op de website, een wijziging in het algoritme van Google, een penalty of recente ontwikkelingen waar ineens veel content over geplaatst wordt.  Zorg er dus voor dat je goed onderzoek verricht naar de mogelijke oorzaak of laat een SEO check uitvoeren.

Webdesign

De kosten van het maken van een website hangt af van een aantal factoren.

-wil je een op maat gemaakt website of wil je werken vanuit een Worpdress thema-hoe groot wordt de website-welke functionaliteiten moet de website hebben

-is er al een grafisch ontwerp-lever je de website teksten zelf aan of niet

Voor een website die goed technisch in elkaar zit en er mooi uit ziet moet je denken aan een budget tussen de €1000 en €1500. Voor deze prijs moet je zeker een website kunnen laten ontwerpen tot ongeveer 5 tot 10 pagina’s.

Soorten websites die het meest voorkomen:

Zakelijk, persoonlijk, informatief, e-learning online cursus, e-commerce, webwinkel, nieuws en media, business directory, community, social netwerk, discussie forum, presentatie, brochure, portfolio, creatief, recreatief, donatie, advertentie gericht, blog, intern, webportaal.

Een soort kan zowel eenvoudig als geavanceerd zijn. Welk type website het meest geschikt is hangt af van de soort website én de nodige functionaliteit om het doel te bereiken.

Tijdens de gesprekken die we voeren krijgen we een beeld van jouw bedrijf, je product en de klanten die je wilt bedienen. We vragen ook welke websites je wel en niet mooi vindt. Aan de hand van deze input kunnen we het webdesign afstemmen op jouw smaak.

Uiteraard staat het je vrij om bij ons aan te geven als je een kleur of stijl niet mooi vindt want dan passen we het webdesign gewoon aan. We willen een website maken die aansluit bij het plaatje dat jij in je hoofd hebt.

CMS staat voor Content Management Systeem en is een systeem om de foto’s en tekst op je website eenvoudig te beheren. Enkele bekende CMS-systemen zijn WordPress, Joomla, Silverstripe. Je hebt geen kennis van code te hebben om met een CMS-systeem aanpassingen te doen.

Een responsive website past zich aan aan het scherm waarmee een bezoeker de website bekijkt. Of dit nu een desktop monitor is, een tablet, of een smartphone. Er is slechts één website, waarvan de layout zich aanpast aan de resolutie van het beeldscherm.

Redirecten is het verwijzen naar een andere url. Als je bijvoorbeeld een nieuwe domeinnaam hebt dan wil je graag dat www.domeinnaam.nl/diensten verwijst naar www.nieuwedomeinnaam.nl/diensten. Bezoekers vanuit Google komen dan niet op een error-pagina uit maar op je nieuwe pagina. Geen zorgen wij stellen alle redirects voor je in bij het opleveren van een website.