Gebruiker toevoegen aan Google Mijn Bedrijf

Wil je een gebruiker toevoegen aan Google Mijn Bedrijf maar weet je niet hoe dit moet? We leggen het je in 4 stappen uit.

Log in bij Google Mijn Bedrijf:

Log in bij Google Mijn Bedrijf.

Naar het dashboard:

Klik binnen het startscherm op het potloodje op het zakelijke account dat u wilt beheren.

gebruiker toevoegen aan google mijn bedrijf

Rechten en gebruikers

Klik links in de menubalk op gebruikers.

Er opent een pop-up venster met daarop een overzicht van alle beheerders en gebruikers van jouw Google Mijn Bedrijf account. Klik vervolgens op gebruikers toevoegen rechtsboven in het venster.

gebruiker toevoegen aan google mijn bedrijf2

Gebruiker uitnodigen

Voeg het emailadres toe van de gebruiker die je een uitnodiging wilt sturen. Je kunt de gebruiker uitnodigen om eigenaar of manager van het zakelijke account te worden.

-Alleen een eigenaar van het zakelijke account kan meer eigenaren en managers toevoegen.

-Het is niet mogelijk als manager een zakelijk account toe te voegen.

gebruiker toevoegen aan google mijn bedrijf3

Nadat de uitnodiging is geaccepteerd, kan de gebruiker alle locaties in het zakelijke account toevoegen, bewerken en verwijderen. Tevens kunnen gebruikers worden toegevoegd en verwijderd voor afzonderlijke locaties. Een eigenaar kan het zakelijke account verwijderen, maar een manager kan dat niet.