Gebruiker toevoegen aan Google Merchant Center Next

Als je wilt starten met Google Merchant Center, ben je hier op de juiste plek. In deze korte tutorial laten we je zien hoe je een nieuw account aanmaakt en hoe je een beheerder koppelt aan je Google Merchant Center. Volg gewoon deze stappen en je bent zo klaar om je producten via Google aan de wereld te laten zien.

Stap 1: Google Merchant Center Next account aanmaken

Ga naar de site van Google Merchant Center (klik hier) om een account aan te maken. Wanneer je al een Google Merchant account hebt dan ga je naar stap 2.

Gebruiker toevoegen aan Google Merchant Center

Klik op de blauwe knop GRATIS AANMELDEN

Gebruiker toevoegen aan Google Merchant Center

Vul de vragen in en de URL van je website of webshop.

Er opent zich een nieuwe pagina. Lees de informatie door en klik onderaan op de blauwe knop NAAR MERCHANT CENTER.

Gebruiker toevoegen aan Google Merchant Center

Geef nu je bedrijfsinformatie op. De grijze knop wordt blauw en klik vervolgens weer op de Naar Merchant Center.

Gebruiker toevoegen aan Google Merchant Center

Stap 2: Gebruiker toevoegen aan Google Merchant Center

Klik op het tandwiel rechtsboven aan de pagina. Klik vervolgens op MENSEN en TOEGANG.

Gebruiker toevoegen aan Google Merchant Center

Klik op + GEBRUIKER TOEVOEGEN  en geef het e-mailadres op van degene die je wilt toevoegen aan het Google Merchant Next account en klik op toevoegen.

merchant Center

Vink de optie Beheerder indien dat noodzakelijk is aan en klik vervolgens weer op de blauwe knop GEBRUIKER TOEVOEGEN.

De gebruiker wordt nu per e-mail uitgenodigd om het verzoek te accepteren. In het gebruikersoverzicht zie je nu het e-mailadres staan met daar achter een grijs klokje met In Behandeling staan. Zodra de gebruiker het verzoek heeft geaccepteerd zal er achter het e-mailadres een groen vinkje met geaccepteerd komen te staan.