Adverteren op Social Media
Geef je bedrijf een boost met adverteren op social media
Social Media adverteren is het plaatsen van advertenties op een Social Media kanaal. Het mooiste daarvan is dat je zelf kunt bepalen aan wie de advertenties worden getoond.
Waar een advertentie vroeger nog duidelijk werd gezien als reclame, ervaren mensen deze tegenwoordig als content. Wij noemen het nog steeds een advertentie, omdat je ervoor moet betalen.
Waarom adverteren op Social Media?
In onze ogen is het adverteren op Social Media een laagdrempelige en ‘goedkope’ manier om je doelgroep te bereiken. Op sommige kanalen is het zelfs de enige manier om de juiste mensen te bereiken.

social media blijft toenemen
Trends en verwachtingen
Alles wijst erop dat adverteren op social media blijft toenemen. Het wordt steeds lastiger om organisch, op de ‘normale’ manier dus, publiek te bereiken. Dat komt doordat advertenties voorrang krijgen. Daar zit namelijk het verdienmodel voor social media kanalen zoals Twitter en Facebook.
Door te adverteren op social media kunnen we advertenties in het nieuwsoverzicht van alle gebruikers laten verschijnen. En met die advertenties sturen we bezoekers door naar bijvoorbeeld je website, je bedrijfspagina op Facebook of een speciaal bestemde landingspagina.
Door creatieve content en goede targeting, kun je meer likes genereren, leads of sales realiseren en een relatie opbouwen met je doelgroep. Is het organische bereik van je Facebook posts laag? Dan kunnen we ze extra promoten met behulp van Facebook Ads.
Wil je je bezoekers nog eens bereiken nadat ze al op je site zijn geweest? Maak dan gebruik van remarketing. Of toon je ads alleen aan mensen die zich hebben ingeschreven voor je nieuwsbrief. Van hen weet je tenslotte al dat ze interesse hebben! De mogelijkheden via Facebook zijn eindeloos.
Buiten dat adverteren op social media blijft toenemen, vindt er ook continu ontwikkeling plaats. Bedrijven doen er goed aan om op die trend in te spelen, door de marketingafdeling hierin te trainen.
Webcare4all biedt verschillende trainingen aan. Bel gerust eens vrijblijvend voor meer informatie hierover. En heb je geen marketingafdeling? Dan beheren wij met plezier jouw social media campagnes!
Laagdrempelig en relatief goedkoop
90% van jouw doelgroep is te vinden op social media
Specifiek doelgroepgericht
Er zijn meerdere manieren om je doelgroep te bereiken
Je leert veel over jouw doelgroep
Alles is meetbaar

Een interessant kanaal voor ondernemers. Op Twitter kun je eenvoudig een doelgroep definiëren om vervolgens jouw boodschap aan te richten.
Bij het aanmaken van een campagne bepaal je het doel, zoals meer volgers of meer bezoekers aan jouw website.

Net als Twitter is dit kanaal geschikt voor jou als ondernemer. Het is alleen iets ingewikkelder dan Twitter.
Zo zijn er meer mogelijkheden om de doelgroep te definiëren, waardoor een beginner de weg kwijt kan raken. Als je Facebook advertising eenmaal onder de knie hebt, profiteer je snel van de resultaten.

Een nieuwkomer als het gaat om adverteren. In Nederland is het sinds kort mogelijk om te adverteren op Instagram. Webcare4all raadt dit kanaal af voor de gemiddelde ondernemer, aangezien het een lastig kanaal is voor conversie.
Op Instagram staat ‘inspiratie’ namelijk centraal en dat maakt het kanaal voornamelijk geschikt voor branding.

LinkedIn is een duur kanaal om op te adverteren, met de hoogste cost per click. Daarnaast is het een traag kanaal, dat met name gericht is op recruitment.
Anders dan op andere kanalen, behouden de gebruikers op LinkedIn geen content. Met name geschikt om openstaande vacatures onder de aandacht te brengen.

Youtube
Heb jij goede videocontent? Dan is dit het uitgelezen kanaal! Want jouw video dient als advertentie op YouTube.
Webcare4all raadt dit kanaal aan voor het inzetten van display advertising. Tevens geeft YouTube ook nog eens een boost aan de zoekmachine optimalisatie van je website.

Snapchat
Snapchat is een van de snelst groeiende social media platformen en is super populair bij de jeugd. Snapchat heeft in 2021 zo’n 280+ miljoen dagelijkse gebruikers.
Als deze consumenten deel uitmaken van jouw doelgroep, kun je overwegen reclame te maken op Snapchat.