Hoe je jouw Bing Places vermelding kunt claimen, instellen en verifiëren

microsoft bing places(1)

Een goed uitgedachte lokale SEO strategie helpt bedrijven om meer zichtbaarheid te creëren in het zoeken naar klanten met een duidelijke koopintentie. Dit leidt tot meer websiteverkeer en meer telefoontjes, zonder dat het advertentiebudget hoeft te worden verhoogd. Bing speelt hierin een essentiële rol. In deze blogpost leggen we uit hoe je jouw Bing Places vermelding kunt claimen, instellen en verifiëren om zo jouw lokale online aanwezigheid te optimaliseren.

Wat is Bing Places en waarom is het belangrijk?

Voor degenen die het niet weten, is Bing Places het equivalent van Google Mijn Bedrijf (GMB) voor Google. Een geclaimde, geverifieerde en goed geoptimaliseerde Bing Places vermelding is cruciaal voor een kwalitatieve lokale SEO strategie. Met de opkomst van Chat-GTP zal Bing na alle waarschijnlijkheid meer marktaandeel verkrijgen. Laten we nu ingaan op het proces om jouw Bing Places vermelding te claimen, in te stellen en te verifiëren.

Hoe claim je jouw Bing Places vermelding?

Begin het instellen van Bing Places door een account aan te maken of in te loggen met je bestaande Microsoft-account (Microsoft is eigenaar van Bing, dus de accounts zijn gekoppeld).
Na het inloggen, worden er twee methoden voor het claimen beschikbaar:

1. Je bedrijf importeren vanuit GMB
2. Je bedrijf handmatig claimen/toevoegen

claim your Bing Places listing stap1

Bij beide opties word je gevraagd om eerst naar je bedrijf te zoeken. Maak GEEN duplicaatvermelding als je bedrijf al op Bing staat. Volg eerst het proces om je bestaande vermelding te claimen. Corrigeer vervolgens verouderde informatie.

Als je kiest voor de optie ‘Importeren vanuit GMB’, controleer dan de bedrijfsinformatie en werk eventuele onjuiste gegevens bij. Als er iets niet klopt, zorg er dan voor dat je het ook op je GMB vermelding corrigeert, want daar is het waarschijnlijk ook fout. Je kunt in de toekomst ook synchroniseren met je GMB-vermelding als je bedrijfsinformatie verandert.

In het volgende gedeelte bespreken we het handmatige claimproces voor Bing Places, zodat je kunt zien welke informatie in je Bing Places vermelding zal worden opgenomen.

Hoe stel je jouw Bing Places vermelding in?

Er zijn zeven stappen in het standaard instelproces waar je doorheen wordt geleid:

  1. Voer basisinformatie in
  2. Voer categorie-informatie in
  3. Extra bedrijfsgegevens
  4. Voer contactgegevens in
  5. Voeg foto’s van je bedrijf toe
  6. Voer openingstijden in
  7. Los gegevensconflicten op

Klik op “Verzenden” na het voltooien van deze stappen.
In de volgende secties zullen we elke stap visueel illustreren. Pas de gegevens aan voor jouw bedrijf en bedrijfstype.

claim your Bing Places listing stap3

Voer basisinformatie in

In de stap ‘Voer basisinformatie in’ word je gevraagd om de volgende informatie te verstrekken. Let op: je moet je naam, adres en telefoonnummer (NAP) consistent vermelden in al je online bedrijfsvermeldingen en -gidsen. Een consistente NAP heeft een positieve invloed op de lokale SEO-ranking van jouw bedrijf.

  •  Bedrijfs: voer je officiële bedrijfsnaam in.
  • Telefoon: voer je bedrijfstelefoonnummer in.
  • Adres: voer je fysieke adres in en pas de locatiemarkering op de kaart indien nodig aan. Vermeld geen postbus – het adres dat je opgeeft, is de manier waarop klanten je bedrijf kunnen vinden
  • Website: vermeld hier de url van jouw website

claim your Bing Places listing stap2

Hoe verifieer je jouw Bing Places-vermelding?

Er zijn 4 manieren om je Bing Places vermelding te verifiëren: per telefoon, sms, e-mail of per post. Kies de methode die het beste bij jou past. Wij hebben de e-mailverificatiemethode gekozen en het was binnen enkele minuten gedaan.
Je ontvangt een pincode die je moet invoeren terwijl je bent ingelogd op je Bing Places dashboard.
Er kan een initiële periode zijn waarin Bing je vermelding bekijkt en je verificatie bevestigt. Als dit gebeurt, hoef je verder niets te doen om te verifiëren, tenzij Bing je op de hoogte stelt van een probleem dat moet worden gecorrigeerd.
Bij lokale SEO zijn er veel elementen te onderhouden, en het kan erg tijdrovend zijn. Veel autodealers vinden het nuttig om samen te werken met een partner bij het beheren van hun lokale SEOstrategie.

Conclusie:
Het claimen, instellen en verifiëren van jouw bedrijf op Bing Places is een essentieel onderdeel van een effectieve lokale SEO strategie.
Door deze stappen te volgen, kun je profiteren van de voordelen van Bing’s zoekmachine en jouw online zichtbaarheid vergroten. Zorg ervoor dat je jouw vermelding up-to-date houdt en blijf op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van lokale SEO om je concurrentievoordeel te behouden.

Dit bericht is gepost in SEO. Bookmark de link.
Hoi, 👋 Kunnen we je ergens mee h