Google gaat advertenties beter onderscheiden van organische resultaten

google-ads-campagne

Onderscheid advertenties en organische resultaten beter zichtbaar

Google gaat de weergaven van zoekadvertenties aanpassen met nieuwe visuele elementen die de nadruk leggen op bedrijfsnamen en logo’s.

De updates houden o.a. in dat het label ‘Advertentie’ wordt vervangen door ‘Gesponsord’ en zal bovenaan de advertentie worden geplaatst en daardoor beter opvallen. Verder wordt de bedrijfsnaam en het logo getoond in de advertentie.

Dankzij deze wijzigingen wil Google het makkelijker maken om advertenties te onderscheiden van organische resultaten.

Bedrijfsnamen in Google advertenties

Google heeft onlangs de weergave van de zoekresultaten bij homepagina van websites gewijzigd door de naam van de website weer te geven in plaats van de titeltag.

Nu zullen bedrijfsnamen het belangrijkste visuele element van advertenties zijn. Zie hieronder een voorbeeld van het nieuwe ontwerp:

 

Google gaat advertenties beter onderscheiden van organische resultaten

Bron afbeelding: https://support.google.com/google-ads/answer/12834372

Voorheen verscheen de URL van de bestemmingspagina boven aan zoekadvertenties, gevolgd door de titeltekst van de advertentie.

Deze wijziging kan handig zijn in situaties waarin een bedrijf adverteert op de naam of zoekwoorden van een concurrent.

Het zal voor de websitebezoeker duidelijker te zien zijn welke bedrijfswebsite ze bezoeken wanneer ze op een advertentie klikken.

Logo’s in Google advertenties

Naast bedrijfsnamen geeft Google nu bedrijfslogo’s weer in zoekadvertenties. Deze wijziging maakt het voor zoekers nog duidelijker welk bedrijf voor de advertentie betaalt, dus er zijn geen verrassingen wanneer ze op de bestemmingspagina komen.

Het opnemen van logo’s helpt websitebezoekers om advertenties beter te onderscheiden van organische resultaten. Organische zoekresultaten zijn meestal platte tekst, met af en toe een miniatuur helemaal rechts.

Een bedrijfslogo in de linkerbovenhoek is nu een bepalend kenmerk van zoekadvertenties, waardoor ze zich onderscheiden van organische zoekfragmenten.

Google heeft kritiek gekregen omdat een advertentie te veel lijkt op een organisch resultaat.

Dit bericht is gepost in SEA. Bookmark de link.
Hoi, 👋 Kunnen we je ergens mee h