Omgaan met de impact van Corona op jouw online strategie
Het is half April 2020 en het Coronavirus (COVID-19) heeft bijna alle facetten van het leven verstoord. Mensen moeten hun dagelijkse leven ingrijpend veranderen om zich aan te passen aan het ‘nieuwe normaal’.
Veel bedrijven krijgen te maken met een negatieve economische impact, doordat mensen hun gewoonten en dagelijkse bezigheden (noodgedwongen) moeten veranderen.
Om jouw bedrijf zo goed mogelijk te blijven positioneren in deze tijd van onzekerheid, is het essentieel om niet stil te blijven zitten, maar juist heel alert en gefocust te blijven.
Hoewel de huidige situatie erom vraagt dat bedrijven nadenken over hoe ze de komende maanden kunnen blijven draaien, moeten bedrijven zich ook voorbereiden op het moment dat de economische vooruitzichten beginnen te verbeteren.
Zichtbaarheid en vindbaar zijn, zijn daar twee belangrijke onderdelen in.
Zichtbaar zijn
Het is belangrijk om zoveel mogelijk in beeld te blijven bij je klanten. Contact is nu erg belangrijk. Dat kan door je klanten en leveranciers eens extra te bellen en te mailen om te vragen hoe het gaat. Maar ook aanwezigheid op Social Media draagt hieraan bij.
Deel iets actueels wat er speelt binnen je bedrijf of iets leuks. Niet alleen over je eigen bedrijf maar betrek ook andere daarbij.
Vindbaar zijn
Gezien het feit dat de uitgaven van consumenten en investeringen van bedrijven de komende maanden waarschijnlijk zullen afnemen, zou je als bedrijf juist nu aan de slag moeten gaan met SEO om ervoor te zorgen dat jouw merk of product goed wordt gevonden en is gepositioneerd op het moment dat het uitgavepatroon weer op het normale niveau komt.
Maak gebruik van SEO om ervoor te zorgen dat jouw website goed scoort voor zoekwoorden met een hoog volume en hoge concurrentie, die naar verwachting een piek zullen bereiken na de zomer.
Hoewel jouw bedrijf het de komende maanden zwaar kan krijgen, kunnen de inspanningen die je nu doet zorgen voor een positieve impact op het moment dat de economie weer in opleving is. In ons laatste blog vertellen we je hoe je dit in 6 snelle stappen zou kunnen doen.
Photo by Suzy Hazelwood from Pexels