De leukste inhakers op social media

De leukste inhakers op social media van 2019

Inhakers zijn de perfecte manier om je interactie en engagement te verhogen op social media kanalen zoals Facebook, Instagram en Twitter. De inhaakkalender biedt ieder jaar weer voldoende inspiratie voor de mooiste inhakers.

Voor de echte creatievelingen zijn er ook nog actualiteiten waar je op in kunt spelen. Als je dat goed doet, eventueel met een flinke dosis humor, dan heb je pas echt een geslaagde én bij jouw merk passende inhaker. We bespreken 6 van dit soort leuke onverwachte inhakers op social media van het afgelopen jaar.

1.     Ramos pakt geel en krijgt een kaart van PostNL

Kijkers van de wedstrijd Real – Madrid waren getuigen van een klein wonder. Met een 1-4 overwinning in Madrid overtroffen de Amsterdammers alle verwachtingen. PostNL haakte nog geen half uur na de iconische wedstrijd in op Real-speler Ramos. Ramos pakte eerder bewust een gele kaart, zodat hij met een schone lei aan de kwartfinale kon beginnen, omdat hij Ajax klaarblijkelijk niet als gedegen tegenstander zag. Hij kwam van een koude kermis thuis, want Real Madrid werd uitgeschakeld. Hopelijk deed dit kaartje van PostNL hem goed.

social-media

Zelf geen tijd of geen zin voor je social media? Laat ons het dan voor je doen. Bekijk hier de voordelen!

 

2.     Ook bij McDonalds is een kunstenaar actief

Nog vers in het geheugen: een banaan met ducttape vastgeplakt aan de muur. Het werd op een beurs in Miami verkocht voor maar liefst 150.000 dollar. Heel de wereld in rep en roer, want wie betaalt er in godsnaam zoveel geld voor een banaan? Het had veel weg van een publiciteitsstunt. En het heeft gewerkt, want de banaan ging viral en grote merken waren er als de kippen bij met een leuke inhaker. Over kip gesproken: McDonalds kreeg de lachers op zijn hand met deze inhaker.

social-media

 

“Een inhaker die terugblikt op een moment levert meer reacties op dan een inhaker die vooruitblikt”

 

3.     Hornbach kent de gevolgen van een zeer hete zomerdag

In de zomer van 2019 werd voor het eerst sinds de metingen de 40 graden overschreden. Het was voor veel bedrijven een gemakkelijk kans om in te haken op dit hitte record, maar van de honderden inhakers was het Hornbach die de kroon spande met deze creatieve inhaker. De houten tuinhuisjes zijn multifunctioneel, je kunt ze tijdens warme dagen ook als sauna gebruiken. Het zal de afzet niet vergroot hebben, maar het heeft Hornbach wel in het zonnetje gezet.

4.     Piloot veroorzaakt chaos op Schiphol

Even was er heel veel paniek op Schiphol. Was het een noodsituatie? Was het een kaping? Nee, het bleek een piloot van Air Europa, die per ongeluk op het verkeerde alarmknopje had gedrukt. En dan maakt de opluchting al snel plaats voor grappen. Aan de lopende (bagage)band stroomden ze binnen. Bol.com weet altijd wel raad met dit soort kinderlijke fouten.

social-media

 

“Inhaken loont: inhakers worden gemiddeld drie keer zo vaak gedeeld op social media dan niet-inhakers”

5.     Jumbo was er als de kippen bij

De “World Record Egg” was groot nieuws begin 2019. Een simpele stockfoto van een ei verbrak het wereldrecord aantal likes op Instagram! Het verhaal ging verder, want al snel bleek dat er ‘iets’ in het ei zat en dat de ei ging breken. Dat verhaal terzijde, de hype was voor veel bedrijven een reden om op in te haken. De Jumbo koos duidelijk geen eieren voor haar geld, want de supermarktketen ging de eieren zelfs verkopen en pikte zodoende nog een graantje mee.

social-media

6.      Duncan Laurence krijgt 12 punten van de Hema

In aanloop naar de finale van het Eurovisie Songfestival slingerde de Hema de bovenstaande post op hun Facebook pagina. Duncan Laurence kreeg alvast 12 punten van de Hema, het maximum aantal punten dat gegeven kan worden voor een optreden. Uiteraard werd er een koppeling gemaakt naar de welbekende taarten, waar menig succes mee gevierd word. Een creatieve inhaker waar heel Nederland van smulde. En het werd nog mooier, want Duncan bezorgde Nederland voor het eerst in 44 jaar de winst op het Eurovisie Songfestival.

social-media

Hulp nodig bij inhaken via social media?

Ben je genoeg geïnspireerd door deze blog? Dan is het tijd om zelf aan de slag te gaan om een aantal leuke posts te bedenken. Daarbij willen we je nog één ding meegeven: doe het goed of doe het niet. Heb je even geen leuk creatief idee? Laat het los en denk er niet te lang over na. Een slechte uitvoering kan volgers kosten, dus vraag altijd even rond wat je collega’s of vrienden van het bericht vinden. Heb je nog hulp nodig om een social media post te bedenken? Neem contact met ons op en we helpen je graag verder.

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer.

Reacties

reacties

Open chat
1
Hoi, Waar kunnen we je mee helpen?
Powered by

Send this to a friend